Saturday 23 September 2017

Fighter Fx Alternativ


Teknik raffinerad på YAL-1A-flygplanet skulle kunna användas för att fånga nästa generations flygdominansflygplan. Stegsflygplanet för flygplanet F A-XX. F-35 sträcker sig knappt av omslaget, men USA undersöker redan möjligheter För en sjätte generation av stridsflygplan Liam Stoker profilerar utvecklingen hittills sjätte generationens krigare, inklusive förslag från Lockheed Martin och Boeing s FX och F A-XX-program. Femte generationens krigare, som F-22 Raptor och F-35 Lightning, har försett USA med ett visst element av överlägsen flyglighet. Även om Rysslands sAK-FA fortfarande är i testning och motorns relaterade problem fortsätter att pesta utvecklingen av Kinas Chengdu J-20-flygplan, anser externa observatörer fortfarande F-35 För att vara det tekniskt bättre flygplanet. Trots att femte generationens soldater fortfarande sitter i omslaget och utan vilar på laurellerna ser amerikanska flygvapnet och marinen redan fram emot framtiden. F-22 Raptor och F-35 Li Ghtning har varit revolutionerande när det gäller deras utveckling som femte generationens fighters, men det har redan påbörjats förarbeten om design och utveckling av deras efterträdare. Särskilt utvecklingsstadier för generation sex. En amerikansk flygvapen F-35 Joint Strike Fighter genomgår testning vid Edwards Air Force Base Courtesy av USAF. Sixth generation fighters, dubblerade Next Generation TACAIR, är inte planerade att träda in service fram till 2025-2030. Lofty kritik har också blivit upptagen till den beräknade kostnaden för utveckling och upphandling av ett sådant aircraft. Presolicitation Avslöjade i november 2010 betonade behovet av att sådana flygplan skulle visa förbättrad kapacitet inom områden som räckvidd, uthållighet, överlevnad, nätcentricitet, hållbar medvetenhet, integration av mänskliga system och vapeneffekter. Förhandlingarna konstaterade vidare att sådana system kommer att ha För att motverka motståndare utrustade med nästa generations avancerade elektroniska attack, sofistikerade integrerade luftförsvar System, passiv detektering, integrerat självskydd, riktad energi vapen och cyber attack möjligheter, betonar den tekniskt avancerade miljön som den amerikanska militären förväntar sig att möta i den inte så avlägsna framtiden. Föreläsningen utlöste ett antal tillverkare att Meddela sina avsikter, med Boeing s Phantom Works och Lockheed Martin s Skunk Works, som börjar släppa information om system som de kunde utvecklas. Böja s allomfattande framtida strategi. Företaget att entusiasma om projektet är dock mest Boeing efter att ha bevittnat Sin X-32 multifunktions jetfighter är förbisedd i Joint Strike Fighter-tävlingen, med den amerikanska militären som väljer Lockheed Martin s X-35-konkurrent, Boeing vågar för att producera F-35 s efterträdare. Boing har gått vidare och föreslog en Ersättning för Lockheed Martins F-22A Raptor-flygplan som bara gick in i service 2005. Boeing Phantom Works har finansierat utvecklingen av s Uch ett flygplan som svarar på US Navy s begäran om information om ett nytt F A-XX-flygplan som skulle kunna ersätta sin flotta Super Hornets på 2030-talet. Det vanliga hornetflygplanet kommer att ersättas av de inkommande F-35-talet, men de gör inte Har förmågan att på ett adekvat sätt ersätta de större Super Hornet-flygplanen och som sådan har US Navy och Air Force undersökt sina alternativ. Boeing s förslag verkar ha blivit väl mottagna, med USA som utfärdat en begäran om information i april 2012 om Bolagets F A-XX konceptflygplan. Boeing har också gått ytterligare en gång och föreslår en ersättning för Lockheed Martins F-22A Raptor-flygplan som endast trädde i bruk 2005. Projektet är för närvarande begränsat till konceptbilder och US Air Force återstår Boeing förutser dock inte F A-XX, FX och ett eventuellt obemannat kampflygbil UCAV som omfattar en allomfattande framtida strategi för USAF. Greaterhastighet och självläkning Strukturer. En koncept bild av Lockheed Martin s sjätte generationen fighter förslag Courtesy av Lockheed Martin. Although Lockheed Martin s förslag är fortfarande konceptuella, har företaget lett till samtal för större hastighet, intervall, smyg och självläkande strukturer utveckling som kommer att kräva nya genombrott I framdrivning, material, kraftproduktion och vapenteknologi Självhälsande strukturer i synnerhet skulle innebära en betydande fördel gentemot moderna flygplan, som fortfarande är luftburna trots att de tar tung eld. Även om Lockheed Martins förslag fortfarande är konceptuellt, har bolaget lett till att man kräver större Hastighet, räckvidd, smyg och självläkande strukturer. Förutsättningen för självhälsande strukturer i flygplan är dock inte en ny diskussion kring sådan teknik som har funnits sedan 2008, när rymdingenjörer vid Bristol University, Storbritannien, utvecklade en prototyps själv - Läkningssystem som tar inspiration från växter och djur. Systemet består av fickor av ett tvåparts epoxysystem - en epoxi Harts och härdare - installerad runt sårbara delar av flygplanet som underbelly, luckor och hjulbrunnar Om området är skadat frigörs fackets innehåll för att bilda en tillfällig plugg som hjälper flygplanet att fungera trots skadorna . Även om det inte är speciellt konstruerat för användning i militära flygplan, kommer de potentiella fördelarna av dem sannolikt att intressera designers av framtida militära flygplan. Utarmningsvapen kan också formas av teknik som utvecklas för kommersiella flygplan, med militären ivriga att använda scramjeter för att producera snabbare Missiler. Trots att de senaste testerna misslyckats, fortsätter Boeing s X-51A Waverider scramjet i utveckling, eftersom den hoppas nå hypersoniska hastigheter närmar sig Mach 6, en hastighet vid vilken en missil inte kunde stoppas av konventionell luftförsvarsteknik. Fortsatta experiment med riktad energi Vapen och lasrar, som används för defensiva såväl som offensiva åtgärder, kommer också sannolikt att forma exakt vilken sjätte gen Rationfighters är utrustade med. Sixth-generation fighters möter tidig kritik. Koncept bilder av Boeing s F A-XX sjätte generation fighter har börjat framträda Courtesy of Boeing. Trots att sådana sådana flygplan kvar i konceptet, har det inte stoppat flera seniorer Tjänstemän ifrågasätter och till och med fördömer ett sådant program Många tjänstemän anser utvecklingen av en sjätte generationskrigare optimistisk i detta skede, med många rivaliserande femte generationens krigare som Ryssland s Sukhoi PAK FA och Kina s Chengdu J-20 anses vara lägre än de populära F-35 Detractors argumenterar mot genomförbarheten av ett program som överlägsen F-35 s överlägsenhet skulle kunna anses vara onödigt. Relaterat projekt. Flygplanet utvecklades för att uppfylla kraven från US Air Force USAF som en del av WaveRider-programmet. Har också blivit upptagen till den beräknade kostnaden för utveckling och upphandling av ett sådant flygplan, med uppskattningar som rangerar programmet för att kosta över 40 miljarder med mi Litary satsar redan tungt i nästa generations bombplan och med militära utgifter står inför ökade snitt på grund av olika finansiella kriser, är det osannolikt att finansiering av denna skala välkomnas. Tidigare US Marine Corps Lt General Emerson Gardner berättade FlightGlobal för sin skepticism kring F A-XX-programmet, säger att det inte kommer att hända Det finns inga pengar där. Annan kritik av programmet inkluderar en påstådd brist på engagemang för carrier-variant F-35-flygplanet efter en rad problem i deras utveckling, ett problem Den tidigare USMC: s befälhavare för flygvapen George Trautman citerade, säger FlightGlobal. Det typ av validerar sjöfartygets övergripande brist på engagemang för F-35. Det visar hur mycket de ligger i sängen med Boeing för att inkludera en hel del pensionärer som arbetar för Boeing. Även om själva programmet lovar att driva US Air Force och US Navy s kapacitet utöver vad som redan är flygöverlägsenhet, Boeings vision av en all - Omfattande strategi för framtiden för amerikanska flygplan har fortfarande tydligt flera hinder att övervinna innan det kan anses vara genomförbart. Slumpmässigt innehåll. F-22A Raptor avancerad taktisk fighter gick in i tjänst med US Air Force i december 2005. Den snygga supersoniska multirolefighteren Utsågs till F-35 Lightning II i juli 2006. En enkel-sits, multirole stealth fighter flygplan, Chengdu J-20 tillverkas av Chengdu Aircraft Industry Group CAIG i Kina. Sukhoi PAK FA är ett multirole stealth fighterflygplan som utvecklas Av Sukhoi of Russia. Counter-Strike 1 6 Hacks. All Counter Strike 1 6 Hacks nedan arrangerar med användarintresset Ju mer hack har nedladdningar - ju högre det är rankat Fuskdata och beskrivning fylld så detaljerat som möjligt för att förklara dess användning fullt ut Och funktioner Dessutom kan inuti länken hittas full hack instruktion För mer hjälp kontakta oss eller läs inlägg på sidfoten Genom att ladda ner CS 1 6 Hackar antar du all risk men w E Säkerställ att filerna är säkra genom att skanna dem. CS 1 6 Wallhack-funktioner - Wallhack 3 olika lägen - Slå av effekterna blinka, röka eller och himmel - Lambert - Natt och dagsläge - Skärmdump blockerare - Anti wallhack plugins blockerare - Odetekterbar för Anti-hacks addons. Within beskrivs mer specifikationer för Counter Strike 1 6 Wallhack Klicka på Hämta knappen för att läsa hela beskrivningen. CS 1 6 Aimbot-funktioner - Auto-siktsskott - Syfte skaka och inte ta bort - Ta bort rekyl - ESP-läge - Inaktivera Sky - Aktivera glödande modeller - Liten vägghake - Lambert - Säker från SlowHack - Icke-detekterbar. CS 1 6 CD Hack 5 0-funktioner - Linje att rikta - Fiender kommer att visas som röda lådor bakom väggarna - Automatisk sikte - Aimbot - Noggrannhet fixa - Icke-detekterbar med anti-cheats - Ej detekterbar av åskådare - Ingen flash. ECC 5 2 hackfunktioner - Inaktivera rök eller och blixt - Inget återuppspelning utan spridningsläge - Fiender radarvision - 3: epersonsvisning hack - Bunnyhop script - Spinhack - Custom crosshairs - full ESP-läge - Speedhack-meny - Proxy-modul - Antiban cheat - Hitbox and Bone aiming Klicka för fullständig ECC 5 2 beskrivning och features. Super Simple Wall V7 3 funktioner - Tydlig vision ingen flashbang, ingen rök, svart vit normal himmel - Oupptäckt väggläge - Blockar slowhack - Lambert - Custom crosshair - Radar mode - Block anti-wallhack plugins. CS 1 6 ESP Hack funktioner - Linjer och lådor på mål - Glödande vapen - Fiender på radar - Fast noggrannhet - Oupptäckt för VAC och andra anti cheats Klicka för mer. Cheat Engine 1 6 funktioner - Tillagd skanner för minne - Många tekniska saker - Kan användas för debugging - Inkluderat aimbot - Inkluderat wallhack - Inkluderad speedhack - Inkluderad ESP - Har alla funktioner i wh och sikten - Fungerar inte bara på CS 1 6-spel - Förmåga att ändra data. - OpelGL hack - Aimbot - Wallhack - Speedhack - Multihack. - Funktionell zoom. - Tredjepersonsvy. Och mycket fler funktioner - se inuti .- Avancerat vägghackningssystem - Perfekt sikringsläge - WH kan inte upptäckas för anti - Alla lager transparens - Aimbot funktioner - Korsad med SS WH funktioner - Funktionsbar meny Alla funktioner i hack sida .- Anpassade crosshair storlekar och färger - Bunny Hop Key - Rusian Duck Key - LCTRL - Många inställningar och konfigurationer - Ta bort flashbang och rökgranaten effekter - Synlig som ångad spelare för andra spelare - Anpassad radarposition och färger - ESP Box och Vector aimbot - PanicKey Fler funktioner inuti länken. Utökad aimbot för CS 1 6 funktioner, överblick och nedladdningslänkar - Automatisk skjutning och sikte - NonSticky aimbot - Syfte FOV - Triggerbot - Inget rekryteringsläge - Full ESP cs 1 6 cheats included - CS 1 6 aimbot läge - Classic - CS 1 6 vägghack läge - tre olika alternativ Classic MISC - Anti HL-Guard, oupptäckt för VAC - Inga SlowHack detaljer i fullständigt innehåll Länk Hack länk nedladdning nedan. Anti SS Fullständigt odetekterbar för Valve Anti Cheat Knife bot Groundstrafe, Bunnyhop, Jumpbug myr Strafe Hack ESP och radar hack Triggerbot Wallhack. About CS 1 6 Cheats. CS 1 6 Ch Äter - kort sagt, fuskar är program som hjälper en spelare att spela bättre. Till exempel CS 1 6 Wallhack gör det möjligt att se trågväggar Aimbot för CS 1 6 - automatiskt riktar sig till målhuvud och skott. Dessa två fuskar är mest populära, men det finns Många andra CS-fuskar, som alias, configs och andra Några buggar behandlas också som fuskar Använd programvara eller konfiguration och andra filer eller fel som ger fördel aganist andra spelare är olagliga i CS 1 6 Du kan till och med vara förbjuden från servrar av VAC Valve Anti Cheat eller av admins Vi tar inget ansvar för programvaruhuggor som läggs ut på den här sidan Om du blir bannad, skyller vi inte. Fusk är inte trevligt Om du fortfarande vill prova CS 1 6 Hacks kan du ladda ner det enkelt från vår hemsida. Hur laddar upp CS 1 6 Hack. Counter-Strike 1 6 Hacks kan läggas till i listan med uppladdning CS 1 6 Hack system Cheat inlämning måste innehålla med fullständig beskrivning och ren nedladdningslänk - fuskar med korta länkar eller något anslutet system kommer Inte vara godkänd Ed Administration kan redigera din hack beskrivning eller ladda ner länk. Japan s Nästa FX Fighters F-35 vinner rundan 1.August 23 16 Med en nationell rekord bryta försvar budget på korten för Japan nästa år, uppgraderingar för att öka landet s air - Överlägsenhet kapaciteter rullas ut av regeringen Med Japan s F-35-utbyggnad inte förfaller till slutet av 2017 planer pågår för att uppgradera och upgun sin nuvarande F-15J flotta Bland förändringarna planerar att fördubbla antalet luft-till - Unga missiler F-15J kan bära till 16 såväl som en expansion av jet s livslängd. Hämta läsning för hela historien med de senaste händelserna i context. F-35A klicka för att se hela. I december 2011 plockade Japan Lockheed Martins nya F-35A-smygfighter som sitt nästa flygplan, ersätter sin åldrande F-4 Kai Phantom-flotta. F-35 var faktiskt deras 2: a val. Bakom februari 2006 rapporterade Inside Air Force ITAF att det här momentet byggde inom USAF säljer den ultra avancerade F-22A Raptor abroa D till betrodda amerikanska allierade, som ett sätt att öka antalet och produktionen Japan önskade tydligt dem, och Raptoren var ett ämne för diplomatiska diskussioner i flera arenor, däribland ett toppmötet 2007. Men i slutändan nekade amerikanska politiken exporttillstånd för nedgraderade Exportvarianter av F-22 och dess produktionslinje avslutades. Det lämnade Japan på kort sikt på andra utländska FX-kämpealternativ, medan de ansåg en inhemsk stealth fighter design som deras långsiktiga projekt. I den efterföljande FX-tävlingen, F-35 Lightning II slog BAE s Eurofighter Typhoon, samt en uppgraderad F A-18E Super Hornet från Boeing Now Lockheed Martin måste leverera, och det kommer även sina japanska partners att göra F-35A: s pris - och programförseningar skapa problem I Japan Denna artikel tittar på JASDF: s nuvarande kraft, dess framtida alternativ och pågående FX developments. The JASDF Structure Choices. F-4EJ Kai zen klickar för att se hela. Japan Air Self Defense Force JASDF har för närvarande 3 fi Ghter jet modeller i sin flotta F-15J F-15DJ Eagles sin F-4EJ Kai och RF-4EJ rekognosions Phantom IIs, och Mitsubishi F-2 en större variant på längre tid på F-16C. Mitsubishi F-1 gick in Tjänsten 1978 och är fortfarande noterad på JASDFs hemsida men har nu ersatts av F-2s 1 Nu börjar 42 F-35As ersätta 80-planets F-4-flotta, men det blev inte slutet För Japan. JASDF introducerade F-4EJ 1973. Det tjänar för närvarande främst i frakt och andra tillåtna strejkroller, även om den också kan användas för luftförsvar och polis. RF-4EJ-rekognosationsversionen kommer att ersättas med F-15Js Med speciella pods och Japan har angett att de kommer att börja träna resten av F-4-flottan tidigt under 2010. Japan har högkvalitativ tillverkningserfarenhet, men de hade också ett kvalitativt och kvantitativt problem Japanska företag har redan producerat F-15Js Under licens, och konstruerade och producerade Mitsubishi F-2 i samband med Lockheed Martin. F-2 är stor Är än en F-16 och har mer intervall men dess prestanda jämför inte med en F-15 och det kostar nästan lika mycket. F-2: erna vann inte byggas i förväntat antal vilket innebär att de inte kan ersätta F-4EJ och RF-4EJs. J-20 Prototyp klicka för att se hela. Japanerna hade viktiga val att göra, och 2010-tsunamin skärpade det brådskande genom att förstöra 18 av Japan s F-2-fighters. Sedan drev Kina saker till nästa nivå och avslöjade J -20-tvillingmotorns stealth-fighter prototyp. Fas 1-planen var att Japan skulle välja en framtida FX-strid i slutet av 2011, köpa ca 50 och börja ta emot dem 2016. Samtidigt försöker japanska industrin att räkna ut hur man behåller Själv upptagen nu att licensproduktionen av F-15-komponenter och F-2s slutar. Förslaget till japanska rymdföretaget innebär att man producerar FX-fighters och deras F-XX-efterföljande köp fram till 2028 och att ha några av de 100-120 planerna att ersätta Befintliga F-15Js också Det skulle följas av en japansk jaktdesign, till Börja utveckla år 2017, baserat delvis på lärdomar från deras pågående ATD-X-stealthteknologidemonstratör, Japan hoppas kunna flyga ATD-X 2014-2016 och SJAC: s idé var att dess efterträdare kunde gå in i produktion runt 2028, eftersom utländsk - Designade FX-fighterlinjen stängdes. När man valde sin initiala FX-köp hade japanerna flera alternativ. Winner F-35 Lightning II. F-35A-testflygningen klickar för att se hela. Om det är önskvärt, är Lockheed Martins plan betraktat som ett Näst bästa alternativet till F-22 Medan andra deltagare har minskat sin radar signatur kraftigt jämfört med plan som F-16, är F-35 väsentligt framåt, eftersom den är konstruerad för smyg från början, inklusive interna vapenbåtar. Som Kina Flyttade för att introducera sin egen J-20 stealth fighter, det kriteriet tycktes förmörkas alla andra i Japan s tänker Joint Strike Fighters erbjuder också enastående prestanda i rekognosceringsrollen, medan dess uppsatta partnerskapsmodell släpper teknik trans Fer-problem Den överförda tekniken är väldigt viktig för japanerna, som arbetar tyst på sina egna fuskfighter. Slutligen kommer F-35 att användas i stor utsträckning, vilket ger gemensamhet med viktiga allierade och säkerställer en stadig ström av uppgraderingar utan att kräva japansk japansk Investeringar. På den negativa sidan skulle F-35 s-enmotordesign vara ett problem vid maritima stridsflygpatruller, eftersom det ökar oddsen för att få en motorproblem för att den fullständiga förlusten av fighteren utöver det, F-35 S industriella struktur är i stor utsträckning inställd, kan dess utvecklingsförseningar göra att leveranserna på tiden är ett problem. Eventuella leveranser kostar över 100 miljoner per flygplan, och den deklarerade statusen som en strejkfighter sammanstrålar något med Japan s avowedly defensiv hållning. Stigande spänningar I området ledde Japan till att dra slutsatsen att den behövde goda markanfallskapacitet som ett uttryckligt krav, och baserat på deras matematiska analys av inlämnad information avslutade Japan På F-35A var mer skicklig än andra fighters med beprövade register. Valet tillkännagavs i december 2011 och ett avtal om att köpa upp till 42 fighters undertecknades i juni 2012. Media-rapporter är inte helt exakta, men de tycks föreslå Att japanska F-35A skulle kunna flyga med upp till 40 japanska tillverkade innehåll Rapporter och dokument indikerar att Mitsubishi Heavy Industries Ltd kommer att vara involverad i arbetet med flygplan, Mitsubishi Electric Corp på uppdragsrelaterade flygplan och IHI Corp på motorer. DHH - 181 Hyuga USN s LHD-2, post-tsunami klicka för att se hela. F-35B s STOVL Short Take Off kan vertikala landningsfunktioner göra det till ett särskilt värdefullt framtida alternativ, som ett defensivt flygplan som kan fungera från dispergerade landplatser, Snarare än baser som lätt är inriktade av fiendens missiler. Det har ett kortare intervall än andra varianter, men Japan fältar även 18DDH Hyuga Class-helikopterbärare för roller som katastrofrespons och kommer snart att f Ield större 22DDH-Izumo-klassfartyg De kallas återhämtningsfartyg för helikoptrar, eftersom Japan för närvarande är förbjudet att använda flygbåtar, men det bör noteras att andra länder planerar att använda F-35B från fartyg av jämförbart storlek. Detta faktum kan hindra Japan från att beställa F-35B, trots sin potentiella användbarhet som en landbaserad fighter. Japan hade andra alternativ, också de inkluderade. Köpa den traditionella leverantören. F-15Js klicka för att se full. Boeing och dess föregångare McDonnell Douglas levererar JASDF s F -4s och F-15s. Deras nästa generations val ingår. Uppgraderade F-15s Japan kunde ha valt att gå vidare och köpa kaizen F-15Js till en jämförbar kostnad, eventuellt med AESA APG-63v3-radaren som fältas av Singapore. Ytterligare förmåga ökar Skulle komma från bifogade pods som ReeceLight eller SHARP för rekognosering eller kombinationsrekonriktning av pods som LITENING eller Lockheed s Sniper ATP. Oroen i Japan är att detta alternativ kan lämna dem utan en ai R-to-air fördel mot nuvarande PLAAF SU-30MKK-flygplan, förutom de potentiella framtida uppgraderingar som SU-35 eller China's J-20.Boeings nya F-15SE Silent Eagle tycktes riktas direkt mot dessa problem. Ett antal viktiga framsteg som kommer att hjälpa till att hålla sig ihop med för närvarande fältare och är optimerad för de typer av långa, övervattenstridiga patruller som JASDF kräver. I full-stealth-läge är dess strejkförmåga tillräckligt sekundär Det behöver inte höjda alarmklockor, men det är fortfarande närvarande. Även om ett kombinerat F-15 Kai F-15SE-köp tycktes vara det enklaste draget, gick det inte ut så visade Boeing inte F-15SE och F - 15 uppgraderingar måste vara ett separat, framtida problem för Japan Istället skickades det. Super Hornet Int l klicka för att se full. F A-18Ei Super Hornet Basen för Boeing s inlämning var AN APG-79 AESA radar utrustade Block II Modell, och modellen F A-18F har redan sålts till Australien Super Hornet International Roadm Ap finns på ritbordet, ger förbättrad radar signatur, förmåga att bära vapen i låg RCS undervattenspår, bättre defensivsystem, avancerad bredbildsskärmdisplay och mer bränslekapacitet utan att öka drag. Det andra Super Hornet-alternativet för Japan Skulle vara ännu mer exotisk Några av Australiens Super Hornets är utrustade för att ta emot elektronisk krigsmateriel, vilket skulle möjliggöra att konvertering till EA-18G-signaler avlyssnar och jammar fighters. Det är en unik förmåga, men Japan är i avsikt att defensiv hållning gör det mycket mindre användbart att Dem än för andra länder. Även med EA-18G-alternativet var Super Hornet ett udda bud val. Utöver den elektroniska attackrollen är den mindre kapabel än de senaste F-15-modellerna, som Singapore s F-15SG Dess främsta fördelar i förhållande till F-35 och europeiska alternativ innebar ett lågt pris inom 60 miljoner-serien, potentialen för betydande licensproduktion i Japan och framtida gemensamhet med Japans främsta försvarskomponent Ner, US Navy. Buy European. Eurofighter Rising Sun Klicka för att se full. Eurofighter Typhoon eller Dassault Rafale sågs som möjligheter, och koppling dem med MBDA Meteor långdistansluft missil kan ha varit mycket attraktiv, med tanke på Japan S behov Priset kommer sannolikt att vara nära F-35, och liknar möjligheten att köpa fler F-15. Dassault Aviation nekade att delta med sin Rafale och Saabs enmotorer JAS-39 Gripen NG var inte tävlande, Men Eurofighter kampanjerade hårt. Flygplanet är ett mycket kapabelt tvillingsmotor med luftöverlägsenhet. Tranche 1-versioner har mycket begränsade mark-attack-möjligheter som skulle uppfylla defensiva kriterier, medan den senaste tranchen 3 erbjuder en bra uppsättning funktioner med flera roller. S transport av långdistans Meteor missilen, och ett integrerat IRST-system som kan hitta jämnare flygplan med sina värmeskrifter, erbjuder ett annat par fördelar över amerikanska utmanare. Super Hornet tog upp frågor om jämförande Kapacitet i förhållande till Kinas nya fighters, medan industriell och teknologisk delning förblir problem för F-35, så Eurofighter hade en chans. Plattformen fungerade bra, men Japan betygsatte teoretisk kapacitet mycket och deras skrivbordsbundna matematiska analys skadade Eurofighter The Tyfon sågs som det mest bränsleeffektiva planet och sitt bud hade de bästa industriella fördelarna för Japan. Å andra sidan hade EADS och BAE problem att möta Japans köpkostnadsmål samtidigt som de japanska företagen fick allt det arbetet och att välja det skulle Har menat avvikande från Japan s starka amerikanska industriella länkar och utrustning infrastruktur Det är inget litet drag i ett samhälle som sätter en sådan butik genom djupa industriella förhållanden. Vad de verkligen ville F-22s. No klättra Mt Fuji klicka för att se full. F - 22J-EX F-22 var på toppen av Japans önskelista, på grund av sin oöverträffade luftprestanda, hög nivå av stealth och twin-engine design I februari 2006 bekräftade en Lockheed Martin-tjänsteman att Ett förslag om att sälja Japan F-22s i någon form av nedgraderad internationell variant arbetade sin väg genom flygvapnet med stöd av den japanska regeringen. Vid den tiden var det på tre - eller fyrstjärnigt nivå och bland civila beslutsfattande Beslutsfattare Begäran följdes på högsta nivåer av regeringen, men USA dödade jägaren genom att vägra att exportera den. Japanas kombination av långa havsområden och växande rivalitet med Kina gör en långsiktig, tvillingmotorisk, superkryssande andunprecedented stealthy interceptor Med rekognosceringsmöjligheter ett naturligt val Hantering av befintliga japanska partnerskap med Lockheed och Boeing gjorde det nästan oemotståndligt Med det hade Japan haft obestridlig luftöverlägsenhet över sitt territorium under överskådlig framtid. Det fanns tydliga amerikanska fördelar med en försäljning. USAF hade ursprungligen tänkt sig att köpa 700-800 F-22 fighters, men det skars till 442, därefter 381, och slutligen till drygt 180 som berörde USAF planerare oroade, även som utländska proje Cts som Rysslands Indien s PAK-FA SU-50 och Kina s J-20, beredda att utmana USA: s luftöverlägsenhet Om uppgraderingar och spridning ledde till bekräftad fighterövergripning mot amerikanska flygplan inom det närmaste decenniet skulle en aktiv F-22 produktionslinje Har haft ett stort strategiskt och ekonomiskt värde. På den negativa sidan gjorde F-22 s omfattande möjligheter många i USA mycket nervösa risker för säkerhetsbrott på dess elektroniska arkitektur, stealth aspekter eller nästa generations datalänkar Licensierad japansk produktion, en standard Kravet på andra japanska kampanjer, skulle vara osannolikt eller extremt begränsat om tillåtet. Flygplanets 137-160 miljoner basflygningskostnad ger också paus eftersom en japansk köp skulle kräva betydande och dyra förändringar i planetens elektronik. Några uppskattningar ställde kostnaden för En F-22J på cirka 250 miljoner per flygplan. Japan har aldrig haft en chans att ta reda på, eftersom politiska rörelser inom USA blockerat all F-22-raptoreksport. USA lämnades för att stödja sin Krympt flotta i sig själv, vilket inkluderar att finansiera en mycket dyr uppsättning elektronikuppgraderingar under de närmaste åren. Japans FX-kontrakt och Key Events. NG ​​fullbordar centrumkroppen. Håll klart klick för att se hela. 23 augusti 16 Med en nationell rekord Bryta försvarsbudgeten på korten för Japan nästa år, uppgraderingar för att öka landets air-superioritetskapacitet rullas ut av regeringen Med Japan s F-35-utplacering inte förfallen till slutet av 2017 planer pågår för att uppgradera och upgun Dess nuvarande F-15J-flotta Bland förändringarna planeras att fördubbla antalet flyg-missiler som F-15J kan bära till 16 samt en utvidgning av strålens livslängd. July 1 16 Japan ska starta ett anbud I mitten av juli för sitt 40 miljarder fighter förvärvsprogram som har kallats F-3 fighter jet program Källor nära programmet har visat att amerikanska jättarna Boeing och Lockheed Martin redan har blivit inbjudna att delta i projektet tillsammans med lokala tillverkaren Aktör Mitsubishi Heavy Industries Dessutom säger analytiker att Japans preferens för ett flygplan som kan fungera nära USA: s militär, med tanke på nära Washington-Tokyo-banden, gör ett icke-amerikanskt alternativ ett långt slag oavsett Saab AB och Eurofighter-konsortiet Kommer ändå att leta efter några möjligheter att involvera sig i detta mega-dollarprojekt. April 25 16 Lockheed Martin har tilldelats ett kontrakt på 73 8 miljoner för långa blymaterial, delar, komponenter och ansträngningar att upprätthålla det planerade produktionsschemat för sex Lågvolymeringsproduktion Lot 12 F-35A Lightning II-flygplan som en del av Japan s upphandling av flygplanet inom ramen för det utländska militära försäljningsprogrammet. Arbetet förväntas vara klart senast i december 2020 De första fyra japanska planerade 42 planen finns i olika etapper Av produktionen vid Lockheed Martin s F-35-anläggning i Forth Worth, Texas medan de återstående 38 japanska flygplanen kommer att monteras och levereras i Japan från Mitsubishi s Nagoya-fabriken. Ruary 18 16 Mitsubishi Heavy Industries MHI har påbörjat slutmontering av deras första inhemska tillverkade F-35A Assembly har gått in i sina slutfaser på Komaki Minami-fabriken och det förväntas att de kommer att ha börjat arbeta med två av krigarna i slutet av skattepolitiken 2017 År 2020 kommer denna produktion att ha ökat till 16 och ett totalt antal som ska tillverkas i Japan är 38 ut en flotta på 42 MHI kommer också att vara ansvarig för att testa djets smyg mot radar. Erfarenheten från Mitsubishi inom utveckling och tillverkning Av F-35 kommer att hjälpa till med utvecklingen av Japans egen nästa generations stealth fighter, som för närvarande är under utveckling som en del av X-2-programmet. December 11 15 Northrop Grumman har slutfört leverans av centrumkroppen för Japan s F-35 Kämpe, känd som AX-1 Centrumkroppen fungerar som kärnstrukturen för den 5: e generationen med flera roller Japan s AX-1 är en F-35A-jet som använder konventionell start och landning Japan har beställt 42 F-35sFrån Lockheed Martin Tre mer centrumkroppar kommer att tillverkas i USA, medan finalen 38 kommer att tillverkas och monteras i Nagoya, Japan. October 6 15 Northrop Grumman har slutfört centrumkroppen för den japanska självförsvarsmakten, den första Joint Strike Fighter som bildar Skelett för landets första F-35A Företaget tillverkade flygkroppen i Kalifornien innan den skickades till Japan för slutkontroll och montering. Totalt har Japan beställt 42 F-35A, med en första order på sex flygplan i år med ett pris Tagg på 827 4 miljoner Landet valde F-35 i december 2011 och slog Eurofighter-typhonen och ett uppgraderat Super Hornet-bud. Exakta kostnader fortsätter att öka FACO-avtalet MHIs industriavtal går åt sidan. 19 19 FY15 Japan s försvarsdepartementet avser to order 6 F-35As in FY 2015, and they re asking for a YEN 124 9 billion 1 21 billion budget to do it. Other major priority items include 3 long-range surveillance UAVs YEN 54 billion and new AEW planes E-2D or E-737, YEN 58 8 billion Sources Reuters, Japan looking to buy more stealth fighters in 2015 Nikkei. Aug 4 14 Industrial Mitsubishi Heavy Industries MHI was supposed to begin supplying F-35 rear fuselage sections for Japan and for other F-35 partners, but the government says that they ll only subsidize Japanese production Japan has already given MHI the YEN 63 9 billion yen 623 million , as MHI is responsible for Japan s Final Assembly and Check Out line q v June 21 13 , but the firm is worried that their lack of experience in competitive global aerospace markets will cause them to lose money on parts supplied for export MHI wants another YEN 10 billion 97 4 million in subsidies, the government says no, and the parties remain deadlocked. BAE was supposed to begin receiving MHI parts by 2015, but that isn t going to happen Japan s F-35 deal may need to be amended, though one of Reuters unnamed sources say that if BAE can wait something could be worked out Meanwhile, IHI Corp is building engine parts for Japanese F-35s and with Mitsubishi Electric Corp is supplying electric components Sources Asahi Shimbun, Mitsubishi Heavy Won t Supply Parts for F-35 Fighter Project Reuters, Mitsubishi Heavy s F-35 Deal with BAE Caught In Japan Funding Spat Sources. July 17 14 Weapons In the wake of recent changes that allow Japan to export some defense items to certain customers, and engage in multinational collaborations with allied countries, Japan is becoming involved with MBDA s Meteor long-range air-to-air missile. Separately, the government also gave a green light to Japan s joint research with Britain using Japanese seeker technology It s a simulation-based project linked to a Meteor missile development among European countries Defense Ministry official Toru Hotchi said Japanese officials are hoping the research can lead to a technology that can be used for F-35 stealth fighter jets that Japan plans to purchase for its Air Self-Defense Forces. Meteor is abou t to enter service on the JAS-39C D Gripen, with Eurofighter and Rafale qualification to follow by 2018 MBDA has previously stated that they plan to field a variant for internal carriage in the F-35, and have taken some design-related steps, but there s no definite program or timeframe yet Could interest be picking up Sources DID Meteor Missile Will Make Changes to Accommodate F-35 USA ABC, Japan Approves Joint Missile Study, Export to US NY Times 2014-04, Japan Ends Decades-Long Ban on Export of Weapons. Feb 4 14 Bottakuri Costs continue to rise for Japan, and F-35Js could end up costing YEN 300 billion each Meanwhile, Japan s new 5-year Mid-Term Defense Plan will buy just 28 F-35s by 2018, of a 42 plane order that would see 38 assembled in Japan under a final assembly and checkout deal At that rate, they won t make the target of completed deployment by 2021 without a high 2019 order surge Meanwhile, prices have already climbed from the original YEN 9 6 9 9 billion agreement to YEN 14 95 billion each for 2 jets in FY 2013, and YEN 15 4 billion each for 4 more in FY 2014.Added to this are plant and tooling up costs of YEN 83 billion for 2013 and YEN 42 4 billion for 2014 as Japanese companies Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Electric and IHI establish assembly and production lines Sources here have privately begun to refer to the F-35 deal as a bottakuri bar, referring to establishments that lure customers and force them to pay exorbitant bills through a range of excess charges for items not mentioned explicitly on the menu locally produced versions of US kit generally cost double their US prices Kiyotani said the F-35 s costs could climb to more than YEN 300 billion a fighter. Abe s decision to print money at astronomical rates q v Aug 22 13 is going to worsen this problem by dropping the exchange rate The Yen has lost 28 of its value vs the US dollar since June 29 12 Defense analyst Shinichi Kiyotani is quoted as saying that lack of specifics in Japan s 10-ye ar plan reflects uncertainty over the country s ability to afford the F-35, and its 200 F-15Js and 90 or so F-2s will eventually need replacement What to do Sources Defense News, Future of F-35 Unclear as Costs Mount in Japan. Aug 22 13 Local non-discount The Asahi Shimbun reports that Japan s F-35As will be noticeably more expensive than their American counterparts, due to the cost of incorporating Japanese-made parts They re correct in general, but their figure is misleading. The US government has reportedly authorized 24 engine and radar components to be produced in Japan, accounting for about 10 of the plane s value, and that number is expected to grow with additional approvals Overall, IHI Corp will manufacture 17 engine fan and turbine parts, while Mitsubishi Electric Corp will produce 7 radar system components that include signal receivers Parts for the rear fuselage, wings, and undercarriage will come from Mitsubishi Heavy Industries Ltd and other Japanese contractors That will h elp Japan gain important experience for its own stealth fighters, and build on the composites manufacturing expertise gained in its F-16-derived F-2 program The government has reportedly budgeted YEN 83 billion about 844 1 million in FY 2013 for F-35 related industrial infrastructure, including new facilities at an MHI factory in Aichi Prefecture. The problem is that Japanese firms will be manufacturing only for JASDF F-35s, sharply raising per-part costs The 2 aircraft ordered in 2013 will be the first with Japanese parts, and are now budgeted at YEN 15 billion see also Sept 6 12, now about 153 5 million each Japanese sources cite it as a jump from YEN 10 2 billion 47 , but sources when the contract was signed cited YEN 9 6 billion Which makes the new figure seem like an even bigger jump of 56 3 The real jump Just 27 On June 29 12, the equivalent dollar value for YEN 9 6 billion was 120 9 million per plane A jump to 153 5 million is only 27 in real terms. Abe may be more hawkish than hi s predecessor, but running the money printing presses full-bore will make it much more expensive for him to execute on those promises Sources Asahi Shimbun Japan-made parts to push up price of F-35 fighter jets for ASDF New Pacific Institute Japanese Companies to Manufacture 10 percent of each of Japan s F-35As. Aug 13 13 22DDH F-35 A New Pacific Institute blog post looks at the new 22DDH Izumo Class helicopter destroyer, and its suitability for F-35s The author doesn t believe the ship is very suitable, as it would require expensive modifications that include a new landing surface, much greater munitions storage, greater aircraft fuel capacity, and possibly even new aircraft elevators A ski jump isn t 100 necessary, but would be important for good performance Even after all of those expensive modifications, F-35 carrying and servicing capacity would be very limited, and the pilots would need expensive naval aviation training It might be a good lily pad to extend air defense range in th e southern sectors if Japan ever buys very expensive F-35Bs, but that s about it. Bottom line The ship s design makes it better suited to the helicopter and disaster operations it s publicly touted for, and those needs alone are likely to keep the ship busy NPI Does the Izumo Represent Japan Crossing the Offensive Rubicon. June 21 13 Industrial Lockheed Martin has signed an agreement with Mitsubishi Heavy Industries Ltd to begin work on a final assembly and check out FACO plant Per Japan s weapon export restrictions, it would only be used for Japanese orders, and Japan s agreement will see the first 4 F-35As produced entirely at Lockheed Martin in the USA Sources Defense News, Lockheed, Mitsubishi Sign F-35 FACO Deal. March 25 13 Long-lead Lockheed Martin Aeronautics Co in Fort Worth, TX receives a 40 2 million fixed-price-incentive firm-target , contract to provide long lead-time parts, materials and components required for the delivery of 4 Japanese F-35As, as part of Low Rate Initial P roduction Lot 8 See also June 29 12 entry. Work will be performed in Fort Worth, TX, and is expected to be complete in February 2014 All funds are committed immediately, and this contract was not competitively procured by US Naval Air Systems Command in Patuxent River, MD, who is acting as Japan s agent through the FMS process N00019-13-C-0014.Feb 15 13 Industrial Jane s reports that Mitsubishi Electric Corporation is no longer banned from bidding on Japanese military contracts, now that they ve finished paying the National Treasury back for previous overcharges in defense and space contracts The ban could have affected MEC s planned involvement in providing avionics and other products to Japan s F-35A fighter program. F-35A DSCA request and contract How the F-35A won The future of stealth debated. White Paper click to read. Nov 9 12 Industrial Japan may begin receiving F-35As by 2016, but local industrial participation faces a number of barriers, due to Japan s 1967 arms export guidelines Media reports say that current plans to allow participation in the multinational project, under amended arms export guidelines, wouldn t lead to deliveries of Japanese F-35A avionics, or of exportable parts for the main wings and tails, before FY 2017.Media reports are vague, but seem to indicate that Japanese F-35As might eventually reach 40 domestically manufactured content Japan Today Yomiuri Shinbun. Sept 6 12 Bottakuri More cost hikes for Japan, as defense officials Defense Ministry officials cite lower production efficiency as the reason its next 2 F-35As will be YEN 15 4 billion about 195 million per plane and initial spares The initial budget was YEN 13 775 billion per plane for the first 4, which works out to an 11 8 increase. The ministry is trying to find the full YEN 30 8 billion for the FY 2013 budget request, in order to cover the 2 fighters in it The Japan Times. July 2012 Why the F-35 won The Japanese Ministry of Defense releases its Defense of Japan 2012 White Paper Amon g other things, it explains exactly why the F-35 won All 3 contenders fulfilled all mandatory requirements, but the F-35 was rated as the overall winner based on the 2nd stage evaluation of capability, industrial participation, cost, and support It s difficult to tell whether the F-35A s subsequent cost jumps would have changed this evaluation, if they had been admitted at the time Based on what the government says it knew. The F-35A was deemed to have the highest capability This may seem odd for a plane with no exercise experiences or operational history, but the rating was done as a mathematical analysis, not a flyoff Within the inputs that Japan received and believed, the F-35A scored highest overall, with a good balance of high scores across air interdiction, weapons and targeting, electronic warfare capability, and stealth target detection capability. Eurofighter won the industrial participation segment with the highest level of domestic participation, but had a harder time keeping its local manufacturing proposals within Japan s prescribed cost bracket The clear inference is that Japanese Eurofighters would have cost more than other customers have paid. The F A-18E Super Hornet International was best for purchase cost, while the Eurofighter Typhoon had the lowest expected fuel expenses The F-35A eked out a Gilligan win here by placing 2nd in both sub-categories, and by avoiding the need for renovation expenses Japanese KC-767s don t mount pod and drogue refueling systems, which is what the Eurofighter and Super Hornet require The Lightning II uses the same dorsal aerial refueling system as existing JASDF fighters, which avoids the need for KC-767 or C-130H refits. In terms of support and maintenance costs, the F-35A was given the highest score, due to its in-depth, fleet-wide ALIS maintenance and diagnostic system Having said that, all 3 contenders proposed performance-based logistics PBL based on delivered availability, so all 3 scored the same. June 29 12 Buy 4, for more Officials from Japan s defense ministry say that they have agreed to terms for their first 4 F-35As, despite a 9 1 price increase The price hike was caused by American cuts, which have shifted 179 aircraft out of the order book over the next 5 years The planes will reportedly cost 9 6 billion yen about 120 million each over the entire buy, up from the original plan of 110 million American officials said they could not offer the Japanese a lower price than other partnership nations That makes the Japanese contract a good bellwether for the real base cost of an F-35A in the near future. Fortunately for the Japanese, the overall contract remained at the expected YEN 60 billion about 752 4 million The cost of the 2 simulators and other equipment dropped to YEN 19 1 billion 240 83 million from the expected YEN 20 5 billion Defense News Fort Worth Star Telegram Reuters. May 1 12 F-35A DSCA request May 1 12 The US DSCA formally announces Japan s official request for an initial set of 4 Lockheed Martin F-35As, with an option to buy another 38 and bring the deal to 42 aircraft The Japan Air Self-Defense Force s F-4 aircraft will be decommissioned as F-35 s sic are added to the inventory. The aircraft would come with Pratt Whitney s F135 engines, and Japan would also want up to 5 spare engines Other components of the deal would include Electronic Warfare Systems, Reprogramming Center support to keep those EW systems current, additional software development and integration, a fight trainer system for the F-35, other forms for personnel training equipment, transport to Japan, ALIS Autonomic Logistics Information System maintenance support systems, US government contractor support that includes ALGS Autonomic Logistics Global Support and initial spare parts, technical data, tools test equipment. Implementation of this proposed sale will require multiple trips to Japan involving U S Government and contractor representatives for technical reviews support, programs management , and training over a period of 15 years to conduct Contractor Engineering Technical Services CETS and ALGS for after-aircraft delivery. The estimated cost is 10 billion, which works out to 238 1 million per plane Until a set of contracts are signed, it s hard to split that accurately between purchase and support costs, and long support deals can add a lot to costs Japan is also interested in considerably more local assembly than most of F-35 buyers, which is likely to add a number of unique costs of its own Even so, the announcement has a ripple effect in Canada, where its huge cost per fighter draws a new round of questions about the plane US DSCA PDF Canada s Postmedia. April 2 12 Stealth s future A Japan Today article goes straight to the main military point at stake the future effectiveness of stealth technologies. As more nations develop stealth fighters, then the use of radar as the main target acquisition device will be taken over by infrared, wake tracking, electro-optics, and ra dio electronic chatter detection thereby side-stepping radar stealth features in short order. It s a bit more complex than that, especially given the fact that stealth tends to be optimized for certain frequencies, so radars will still play a role Still, the falling cost of high-bandwidth networking, and the need for a counter to stealth technologies, does suggest a range of countermeasures over the coming decades. Feb 22 12 Negotiations Chief Cabinet Secretary Osamu Fujimura conveys Japan s determination to stick to agreed prices and supply schedules for Japan s F-35s, after Japan s Sankei newspaper cites unidentified US government officials as saying that Japan had threatened to cancel its orders if prices climbed. When we were selecting the fighter, we asked those making the proposals to strictly observe their proposed prices and supply schedules Japan has conveyed this to the US from time to time. The question is whether this matters Once a contract is signed, backing out becomes so di fficult that for practical purposes, it s impossible unless the price increases are wildly egregious The time to back out is before any contract is signed After that, the contract s own structure and penalties must serve as a government s insurance Reuters UK. F-35A chosen as F-X F-35 technical issues China unveils J-20 stealth fighter prototype. F-35A Winner click to view full. Dec 20 11 Winner Japan s Ministry of Defense announces that Lockheed Martin s F-35 Lightning II has won the F-X competitive bid process for 42 planes The initial contract will be for 4 F-35A jets in Japan Fiscal Year 2012, which begins April 1 12 Deliveries are expected to begin in 2016 Japan s Defense Minister Yasuo Ichikawa reportedly said at a news conference that. of the four parameters performance, cost, industrial, and support , the most important was performance When we think about our national security needs for our future fighters, we have to consider various security environments, and the movements and ch anges by various countries In view of this we need to have a fighter that is capable of responding to these changing needs. The reported budget for Japan s initial 4 planes is YEN 55 1 billion about 706 million, or 176 5 million per plane and initial spares Overall, the cost is expected to be YEN 9 9 billion about 127 million per plane, with spares On the industrial side, a final assembly and checkout facility is expected in Japan, as well as work on components Reports and documents indicate that Mitsubishi Heavy Industries Ltd will be involved in work on aircraft bodies, Mitsubishi Electric Corp on mission-related avionics, and IHI Corp on engines. As F-4 replacements, the F-35As will have an air defense role, but Japan does have a large cadre of dedicated F-15Js to perform that mission Note that there s still an F-XX program in the future, aimed at replacing Japan s F-15Js Numbers as high as 100 planes have been floated, but that will depend on both economic straits, and local geopolit ical threats Japan Ministry of Defense in Japanese Lockheed Martin Pentagon AFA Magazine BBC Bloomberg The Diplomat interview and Flashpoints blog Defense News Gannett s Navy Times Reuters UK s Telegraph Wahington Post Yahoo. Dec 13 11 F-35 problems The Fort Worth Star-Telegram and POGO obtain an internal Pentagon Quick Look Review dated Nov 29, which says the F-35 is headed for serious technical troubles The overlap between testing and production has been a sore point for the US GAO in particular, as significant changes due to failures revealed in testing will require expensive retrofits of produced fighters, along with the extra costs of changing future production Even as operational aircraft were being bought, from June 2010 November 2011 there were 725 change requests for the fighter, of which 577 are still not yet available to implement. Major issues issues raised included unexpectedly severe shaking buffet during high-speed maneuvers, problems with the helmet system s night vision display, and frequent failures of an important electrical component that can knock out power and affect both oxygen and cockpit pressurization The team also expressed concern at the slow progress in developing and testing the plane s combat roles, including certain classified issues that especially affect air defense performance Star-Telegram incl full Quick Look Review Australia s Herald Sun The Hill. Nov 4 11 Super Hornet International Boeing continues to discuss Super Hornet International designs Not much has changed beyond earlier releases that noted improved F414 EPE engines, a large touch-screen panel, warning systems with 360 degree spherical coverage, and conformal fuel tanks to extend range They do mention that the dorsal conformal fuel tanks will have a similar center of gravity to the aircraft, and that up to 3 weapon pods would be able to carry 4 x AMRAAM 2 x 500 pound 1 x 2,000 pound bomb each, while keeping the plane s radar signature low That s in line with earlier report s, which touted 2 x AMRAAMs and 2 x 500 pound JDAMs per pod, but the 2,000 pound JDAM is new So, too, is confirmation that the new design would have additional radar shaping to lower its cross section further. With the Super Hornet out of contention in India, Japan appears to be the main target, though the Super Hornet is also being marketed to Brazil, Greece, Denmark, Kuwait, and Qatar, among others Aviation Week. Sept 26 11 F-X RFP submission deadline Boeing confirms that it s offering the F A-18E F Block II Super Hornet, which has also been exported to Australia Boeing also makes the stealth-enhanced F-15SE design, but appears to have decided not to offer it. Eurofighter GmbH submits the Eurofighter Typhoon, with BAE acting in a lead role While the submission is described as cost effective, the firm is not explicit regarding the status of the submitted aircraft new, or used. Lockheed Martin is expected to submit the F-35A, but has made no announcement Boeing Eurofighter. Mitsubishi F-2s click to view full. One-stop tracking. Our coverage for each program of record is centralized in one article to save time and provide comprehensive context. Catch up with new events. Recent updates are highlighted upfront to make it easy to stay on top of programs over their lifecycle. Table of contents. The table of contents can be moved on the side or folded to help you navigate within our reports. Exec summary. Quickly catch up with just the latest updates, main events and milestones by hiding more granular details. Media gallery. Each article comes with a gallery of relevant contextual images, charts, and videos. Clean printouts. Our articles print beautifully, without any of the clutter that often gets in the way on the web. Exporting to the Adobe PDF format lets you read our content offline. Subscribe for more. Check out our subscription plans to access our extensive defense program coverage.

No comments:

Post a Comment